Mia Mamma Italiana

25 februari 2014 - Venafro, Italië

Soms mis ik Nederland wel even. Gewoon even thuis zijn met de familie. Gezellig met z’n alle aan de keukentafel voor het avondeten, even op de bank een kopje koffie. Was voor je gedaan, eten gekookt, huis schoon… tja, wonen bij je ouders is zo makkelijk!  Hier in Italië moet ik zowel de gezelligheid als het gemak missen. Mijn huisgenootje Michaela heeft dat prima opgelost, zo’n twee a drie dagen per week komt haar moeder even hier wonen. Die kookt dan heerlijk, maakt het hele huis schoon, doet de afwas en de gewone was.

Ze loopt de hele dag rond in een soort roze huispak en spreekt geen woord Engels, maar het is zo’n lief vrouwtje! Sinds ze er achter is dat ik hier ook woon en ik geen ouders heb die voor me zorgen (tja dat gaat zo lastig vanuit Nederland) heeft ze me geadopteerd als tweede dochter. Zodra ik thuis kom springt ze op om koffie voor me te maken, ik mag de afwas niet aanraken want die doet zij voor me en ik kom niet van de keukentafel weg zonder haar (overheerlijke) eten geproefd te hebben. Als ze even de kans krijgt, doet ze ook nog mijn was voor me. Communicatie is lastig, maar dat weerhoud haar er niet van om aan een stuk door te babbelen. En zo zitten we vaak samen met z’n drieen of vieren (Ilaria is er ook regelmatig bij) aan de keukentafel voor het avondeten of de koffie. Toch nog de gezelligheid van thuis! Ik heb nu gewoon twee moeders, een Nederlandse en een Italiaanse. Oh mam (Nederland) je krijgt de groeten van m’n Italiaanse moeder!

Liefs

Michelle

Ps: Ik hoop snel nog een keer wat uitgebreiders te kunnen schrijven! Zelfs hier in Italië heb ik nergens tijd voor!

1. Renee:
    25 februari 2014
    Wat een grappig stukje!^^ Gelukkig heb ik als zus geen concurrentie! Haha! :)
  2. Godelieve:
    25 februari 2014
    Als eerste de groetjes terug en zeg maar dat ik het prima vind dat ze het een beetje gezellig voor jou ( en voor zichzelf ) maakt.
    Ook nog de groetjes aan Ilaria en Michaela en zeg maar dat ik ook wel een keertje terug kom om voor ze te koken. Poetsen dat moeten ze zelf maar doen.
    Groetjes
  3. Ronald:
    25 februari 2014
    Handig om te weten.... ga ik zeker ook wel misbruik van maken als t moment zich voordoet ;-) ...
  4. Paul:
    25 februari 2014
    Noem dat maar eens afzien! De watten waarin je gelegd wordt zijn in Italië niet minder zacht dan hier :-b
  5. Marijke:
    25 februari 2014
    haha ,je hebt het goed voor mekaar Michelle! Geniet er maar lekker van! Veel groetjes,ook van ons!
  6. JEANNE:
    25 februari 2014
    Michelle jij krijgt wat je verdiend gaat nu ook weer op lijkt me!! Geniet van je Italiaanse familie en als je Nederlandse moeder zich gaat vervelen mag ze wat extra koffie voor ons zetten en in geval van nood breng ik haar de was ook nog. Maar dit zal niet nodig zijn verwacht ik.
    Veel plezier daar en laat je maar lekker verwennen
  7. Anita schouten:
    27 februari 2014
    Wat een leuke verhalen,fijn dat je het goed naar je zin hebt in het mooie Italië !
    Ik blijf natuurlijk ook up to date via je moeder;))
    Groetjes van ons x