With Eyes Wide Open

15 maart 2014 - Venafro, Italië

Ik loop hier nu een dikke maand rond, en ja het is soms best een beetje eenzaam, maar er is eigenlijk maar één woord om deze prachtige periode te beschrijven ‘genieten!’, en daar mag je nog wel een paar uitroeptekens achter plaatsen!

Wanneer het keer punt precies gekomen is weet ik niet, maar er was opeens een punt dat ik me anders voelde. Anders dan toen ik nog in Nederland was. Ik voel me wakker, actief, levend! Dat wil niet zeggen dat ik nou zoveel meer doe als dat ik in Nederland deed, maar de sleur is weg. Niets is normaal, wat maakt dat ik overal veel meer van geniet!

Kleine dingetjes, het kopje koffie in de morgen, de weg van Venafro naar Isernia met alle kleine dorpjes tegen de berg aan geplakt, het schouderklopje van Antonio als ik mijn werk goed gedaan heb, een praatje met iemand die eigenlijk geen Engels kan maar toch z’n best doet, een avondje uit met mijn vrienden, een wandeling in het zonnetje, een heerlijke pizza… eigenlijk maakt het niet uit wat het is, het lijkt allemaal drie keer zo hard binnen te komen, op een positieve manier! Ik denk er veel meer over na hoeveel moois ik eigenlijk meemaak.

Ik heb mijn ogen wijd open, voor dingen die mooi zijn, waar ik van geniet, maar ook voor nieuwe dingen. Iedere dag maak ik wel iets ‘nieuws’ mee, of meestal wel tien keer per dag. En ook dat zit in kleine dingen. Ik proef iets te eten wat ik niet ken, leer iemand nieuws kennen, vind een nieuwe artiest met goede muziek, leer een nieuw Italiaans woordje… vaak is het zo klein dat ik het normaal niet eens op zou merken. Maar hier wel, iets aan dit land, deze manier van leven heeft me wakker geschud. With eyes wide open, geniet ik vol op van alles waarvan te genieten valt, en dat moet ook wel, want de tijd vliegt voorbij!

Ik ben er weer vandoor, opzoek naar iets nieuws om te beleven op de markt en daarna bij scouting vandaag!

Liefs

Michelle

1. Paul:
    15 maart 2014
    houd dat vast... volgens mij moet dat hier ook kunnen, als je weer terug bent :-)
  2. Marijke:
    15 maart 2014
    Wat heerlijk,Michelle! Geniet maar verder met volle teugen!
  3. Marianne:
    15 maart 2014
    wat goed om te lezen dat je nu echt met volle teugen kan genieten van al het moois wat op je pad komt, ga zo vooral door.
  4. Bert:
    15 maart 2014
    Genietse daar in Italië! Wij komen straks ook wat meepakken van het leven daar!:P heb er keiveel zin in!
  5. Anita schouten:
    17 maart 2014
    Super om te lezen dat je ervan geniet! Ga ervoor en nemen alles lekker in je op. Groetjes van ons x
  6. Ria Dernison:
    17 maart 2014
    Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. Een ervaring voor het leven! Veel plezier!